בהאקתון ליזמות חברתית לבוגרי עמותת "עתידים", שהתקיים בשנת 2015, התגבשנו 7 מייסדים מרקעים תרבותיים וחברתיים שונים. המשותף לכולנו היה: תחושת שליחות משותפת לפעול לשינוי השיח החברתי, לקידום הסובלנות ולקבלת האחר בחברה הישראלית. אל המייסדים הצטרפו נציגים מקבוצות תרבותיות שונות וכן מומחים רבים מתחום החינוך, הפסיכולוגיה והתרבות. החל מספטמבר 2022 עמותת משחקים לעתיד עובדת במסגרת מרכז אקורד.
1. החיים במבנה של "שבטיות", מונעים מפגש בין ילדים מהקבוצות השונות, במסגרת מערכת החינוך. 2. על מנת לייצר שינוי עמוק ומשמעותי בחברה הישראלית, חייבים לקדם סובלנות כבר מהגיל הרך. 3. יצירת הכרות ראשונית חיובית המתווכת ע"י אנשי ונשות מקצוע, תצמצם את הסיכוי ליצירת דעות קדומות כלפי הקבוצות השונות.
משחקים לעתיד תהפוך את החברה הישראלית לסובלנית יותר באמצעות קידום הכרות, הקשבה ופתיחות לעמדות חיוביות כלפי שונות תרבותית בקרב ילדים בגיל הרך.
החברה בישראל מאופיינת בשבטיות ובמתחים על רקע תרבותי. במערכת החינוך זרמים נפרדים לקבוצות שונות והילדים אינם פוגשים ילדים מקבוצות תרבותיות שונות משלהם. במקרים רבים, הילדים מפתחים, כבר במהלך שנות חייהם הראשונות, עמדות שליליות המחזקות את המתחים והשסעים בחברה. בפני מערכת החינוך, וכולנו כחברה, עומד אתגר מרכזי והוא חינוך לסובלנות וליחס מכבד כלפי הגיוון התרבותי בישראל.
כבר לפני גיל שנתיים ילדים מעדיפים את מי שדומה להם מבחינה פיזית ותרבותית. בגילאי 6-4 מתחזקת הזהות הקבוצתית שלהם ומתרחבות המיומנויות החברתיות. בגיל זה נפתח חלון הזדמנויות ללמידה חברתית.
החיבור בין יַלְדוּת לבובות אינטואיטיבי עבור רובנו וגם בגנים אנחנו רואים איך הילדים שמחים לקראת הבובות, רוצים להכיר אותן, לשתף ולחבק. בערכת הבובות שלנו ישנן 7 בובות פרסונה ישראליות המגיעות מקבוצות שונות בחברה הישראלית.
הבובות של משחקים לעתיד מדמות ילדים אמיתיים (בובות פרסונה).
לכל בובה יש מאפיינים היוצרים דמות בעלת זהות אישית קבועה, הכוללת מראה ייחודי, שם, גיל, משפחה, שפה, פעילויות שהיא אוהבת או לא אוהבת לעשות, תחומי ענין, פחדים ועוד. הבובות גם דומות לילדים במאפיינים הפיזיים שלהם, כמו גודל ולבוש.
הסיפור של הדמות וגם המראה שלה נותנים את התחושה של ילד או ילדה "אמיתיים" וכך הילדים זוכרים להכיר חבר או חברה חדשים.
בערכת הבובות של משחקים לעתיד יש 7 בובות ישראליות, שמגיעות מקבוצות תרבותיות שונות בחברה הישראלית. כך, דרך ההיכרות עם מספר חברים וחברות חדשים הילדים מכירים את העושר והגיוון בחברה הישראלית.
כל בובה אופיינה יחד עם נציגים מהקבוצה התרבותית אליה הדמות שייכת. הנציגים היו אנשי ונשות חינוך, עמותות או פעילים ציבוריים העוסקים בשיח הזהויות בישראל.
האפיון נעשה על ידי שיח מובנה ומתוך קרבה ואהבה גדולה. הנציגים תיארו את הילדים הקרובים להם ביותר, כמו ילדים ואחיינים, על מנת שלא ניפול בטעות לסטריאוטיפים. גם המראה והלבוש של כל בובה נבחן ואושר על ידי אותם הנציגים.
הבובות שלנו עשויות בד ונעימות למגע. הבובות נתפרות במתפרת "חוט ומחט" של עמותת שק"ל – שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות. שיתוף הפעולה עם שק"ל הוא מתחילת הדרך שלנו והוא משמח אותנו מאוד.
משחקים לעתיד מקיימת הכשרות לנשות ולאנשי חינוך. עד כה השתתפו בהכשרות בעיקר גננות, מורות, פסיכולוגים, סטודנטיות להוראה לגיל הרך.
ההכשרות מעשירות את הידע והכלים המצויים בידי המשתתפות בנושא חינוך רגיש לגיוון תרבותי וסובלנות.
בתהליך מדורג, הילדים מכירים את הבובות, ובאמצעותן קבוצות שונות בחברה הישראלית. הבובות אטרקטיביות לילדים והפעילות עמן מעודדת שיח, מעורבות והשתתפות של הילדים. הבובות מביאות איתן גם ערך פדגוגי חשוב של שיפור כישורי שיח ושפה בקרב הילדים, העשרת ידע העולם והחשיבה, סיוע בהתמודדויות רגשיות, ועוד. בנוסף, גננות משלבות אותן בנושאים רבים אחרים שעולים בגן.
בוגרת משפטים ומוסמכת במשפטים עם התמחות בלימודי מגדר באוניברסיטה העברית בירושלים. מוסמכת במינהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. ניהלה את השותפות הפילנתרופית ליוזמת "עובדים ביחד" והיתה נציגת עמותת למרחב ליוזמה. בעבר עבדה במשרד הכלכלה ובמשרד ראש הממשלה בתחומי פיתוח כלכלי.
מרצה ויועצת אקדמית בתוכנית לתואר שני "חינוך לגיל הרך" במכללת האקדמית לחינוך ע"ש קיי, בבאר שבע. חוקרת, מלמדת ופועלת לקידום התפתחות רגשית-חברתית בגיל הרך, קריאת ספרים עם ילדים, חינוך שוויוני ורגיש תרבותית וחינוך לשלום. יועצת פדגוגית של מכתבת אלפאנוס (ספריית העששית) - תכנית של משרד החינוך לטיפוח קריאת ספרים עם ילדים בחברה הערבית. חברה ברשת בין-לאומית לחינוך לשלום בגיל הרך הפועלת לקידום זכויות של ילדים וחינוך לשלום ברחבי העולם.
מומחית לגיל הרך ולדרך יישום העבודה עם בובות פרסונה במסגרות לגיל הרך. תחומי התמחות נוספים: גילאי לידה-שלוש, הגישה הייחודית למסגרות לגיל הרך ברג'יו אמיליה וגישת הפרויקט. פנסיונרית, עבדה בעבר: כגננת, כמרכזת מגמת גיל רך באורט עכו, כמרצה ומדריכה פדגוגית במכללה האקדמית הערבית לישראל בחיפה. ריכזה את מדור גילאי לידה - שלוש במרפ"ד במכללה האקדמית גורדון בחיפה ובמרכז לילד הערבי בעכו. חברה ברשת בין-לאומית לחינוך לשלום בגיל הרך הפועלת לקידום זכויות של ילדים וחינוך לשלום ברחבי העולם.
מרצה לחינוך לגיל הרך ומדריכה פדגוגית במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. הדוקטורט שכתבה עוסק בהתפתחות עמדות חברתיות ופוליטיות של ילדות וילדים. סופרת זוכת פרס עיטור אנדרסן. ספריה עוסקים בנושאים חברתיים ופוליטיים ופונים למגוון גילאים. תמר פעילה חברתית וביו היתר מנחה קבוצות דיאלוג בין יהודים לערבים, צעירים ומבוגרים.
מחנכת בגיל הרך. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני במקרא ויהדות. ריכזה וכהנה כמדריכה פדגוגית בקורס "הסמכה לגננות" במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין. מדריכת גננות ומרצה במרכז פסג"ה ירושלים בקורס "הוראת המקרא לגיל הרך". במשך השנים הייתה שותפה לפרויקטים חינוכיים מגוונים, ביניהם שילוב ילדים בעלי יכולות אחרות; "שלום של ילדים" - מפגשי ילדים יהודים וערבים; הדרכות לקבוצות הורים במסגרת הגי"ג- הורים, ילד, גננת גן; ומפגשי קהילה בנושא סיפורים מהמסורת היהודית.
בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית. ראש המינהלת להתחדשות עירונית ברמלה. בעבר כיהן כראש צוות בחברת ייעוץ אסטרטגי ת.א.ר.א, שמייעצת בעיקר לגופי מגזר שלישי, וכיועץ למנכ"לית משרד התרבות והספורט.
בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול במסגרת מסלול העתודה האקדמאית. עסקה, בין היתר, בהדרכת ילדים בגנים ובבתי ספר. לומדת וכותבת על יחסים והתפתחות אישית.
בוגר מסלול העתודה האקדמית בהנדסת חשמל ובעל תואר שני במינהל עסקים בהתמחות בייעוץ עסקי. מכהן כמנהל מוצר בקרן ourcrowd. בעל נסיון רב שנים בהיי-טק בתחום ניהול מוצרי תוכנה.